Isnin, 2 Julai 2012


Dalamnya hati siapa yang tahu
Sedang bahagiakah atau terbelenggu
Lupakan duka yang menghampiri
Percayakan diri semua kan berlalu..

Cobaan selalu datang dan pergi
Memberi ketegaran di diri
Jangan ternoda hati yang suci
Berdoalah dan tanpa berhenti

Berkilaulah.. Tersenyumlah..
Sambut pagi yang cerah
Berkilaulah.. Bersyukurlah..
Semua pasti kan indah...


Firman Allah SWT yang bermaksud:

“Berdoalah kepada Tuhan kamu dengan merendah diri dan perlahan-lahan. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang yang melampaui batas. Dan janganlah kamu berbuat kerosakan di bumi sesudah Allah menyediakan kebaikan padanya, dan berdoalah kepada-Nya dengan perasaan bimbang dan penuh pengharapan. Sesungguhnya rahmat Allah itu dekat kepada orang yang berbuat baik.” (Surah al-A’raaf, ayat 55-56)



" Ya Wadud, Jadikanlah aku alat kasih-Mu, Di mana ada benci, biarkan aku menebarkan Cinta, Di mana ada hati-hati yang terluka, biarkan aku menjadi penghibur, Di mana ada keraguan, biarkan aku menebarkan keyakinan, Di mana ada putus asa, biarkan aku menebarkan harapan, Di mana ada kesedihan, biarkan aku berkongsi bahagia, Di mana ada kegelapan, biarkan aku memberi cahaya"

"La Tahzan, Innallaha Maana"

penawarhati90

3.15 p.m

13 Syaaban 1433H, 3 Julai 2012

Putrajaya





Tiada ulasan:

Catat Ulasan